BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, May 20, 2012

Outing dgn family

   Salah satu nikmat duduk asrama; nikmat outing dgn family. Kalau duk sekolah harian, mmg xde la istilah outing ni. Pd aku la, outing mcm a break after every exam. Puas sgt2. Debaran kau tunggu kereta parents kau smpai, happy melampau ms sign buku outing, freedom ms kereta lalu pas pagar, kesegaran hye dgn tgk kawasan sekitar skola kau dr jln luar tu. tu la yg aku rs hari tu ms 1st time family aku bwk aku outing since aku msuk TGB. Ktorg g amik cousin aku kat KYS jap, then menghala ke bandar melaka.

   Seriously, aku xde barang pun nk beli, just nk a little time out with my family. Tapi da alang2 kat luar ni, ni la msnye nk makan sedap2, beli ration utk bekalan hari2 aku kat TGB lg.. Kalau ikutkan, tiap2 minggu aku nk parents aku dtg, xpun akak aku pun xpela..tp smua duk jauh ( 2 3 jam tu jauh la kan?)..

    Lgpun, kalau outing or overnight tiap2 minggu, xtrasela mcm duk asrama. nama pun sekolah berasrama penuh. Knela latih diri utk berdikari, berdiri atas kaki sendiri. Susah senang jatuh bangun, xkn sntiasa nk berharap kat keluarga kite. We might lean on them for support, but to live off as a burden to them, that isn't right. So, live off well everyone!

0 comments: