BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, May 20, 2012

The importance of Family

Br aku sedar, sekarang crite buang bayi da xsebanyak dlu. Sbb mmg da xbyk bayi dibuang or wartawan da xlarat nk pursue the same story over and over again? Wallahualam. Siapala kte utk judge tindakan si ibu tu. Kite sndiri xsperfect mn. Being skeptical isn't helping either. So, drpd kte asyik mengutuk mereka2 yg bersalah, reflect diri sndiri dan pk2kan ms depan bayi2 yg trselamat dlm buangn ni..
p/s: hanya refleksi diri.

Kenapa aku bertuah ada keluarga:


- i have a home to come back to every holiday
- parents aku willing to dtg bwk outing or jenguk aku every month
- ayah pastikan keperluan aku cukup, makan minum pakaian serba cukup
- mak pastikan ade food on the dining table, walaupun kdg2 tnaga aku dikerah utk tolong siapkan makanan
- along sntiase ade utk topupkan aku dan bwk aku g tmpt yg aku kne g
- angah sntiasa pastikan hidup aku xsunyi dr perdebatan mulut dan perebutan laptop
- najah sntiase ade utk mengutuk dan mnjadi bhn kutukan aku.

We might seem harsh to one another, bahasa ktorg sesama adik beradik pun pd pndangan org kasar, tp pd aku inilah yg buat hidup aku sntiasa bising dan lively.

0 comments: